X

وصول سريع

Söğütözü Mh. 2179 Cd. No: 6
444 8 548
مكتب العلاقات الخارجية MENU

Gelen Öğrenci

Eklenme Tarihi: 25 December 2019

BAŞVURU

Lokman Hekim Üniversitesi’nde Erasmus+ değişim öğrencisi olarak okumak için;

  • Lokman Hekim Üniversitesi Erasmus Değişim Programı’na başvurmak için üniversitenizin Lokman Hekim Üniversitesi ile ikili anlaşmasının olması gerekmektedir. Üniversiteniz ile Lokman Hekim Üniversitesi arasında ikili anlaşma olmaması durumunda Üniversitenizin Erasmus+ Ofisi/Uluslararası İlişkiler Ofisi’ne ikili anlaşma yapılması için görüşebilirsiniz.
  • Lisans öğrencisiyseniz en az iki yarıyıl lisans programını, lisansüstü öğrencisiyseniz en az bir yarıyılınız bitirmiş olmanız gerekmektedir.
  • Okuduğunuz Üniversite tarafından Değişim Programı’ndan yararlanmak üzere seçilmeniz ve aday gösterilmeniz gerekmektedir.

Adım Adım Başvuru;

Başvuru süreleri hem lisans hem de lisansüstü öğrenciler için akademik yılda iki kez gerçekleştirilir:

Güz dönemi için son başvuru tarihi: 1 Temmuz

Bahar dönemi için son başvuru tarihi: 1 Kasım

  • Lokman Hekim Üniversitesinde verilen dersleri kontrol edin. Bu adreste Üniversitemizde mevcut olan derslerin listesini ve içeriklerini bulabilirsiniz. Bunları öğrenme sözleşmesini doldurmak için kullanacaksınız.
  • Başvuru Formunu ve Öğrenim Sözleşmesini (Hareketlilik Öncesi) (Erasmus + Ofisiniz tarafından imzalanmalı ve mühürlenmeli) doldurun ve aşağıdaki belgeler ile birlikte Lokman Hekim Üniversitesine taratarak e-posta yoluyla iletin.
    • Transkript (Üniversiteniz tarafından verilen)
    • Passport ID sayfanızın kopyası
    • Vesikalık fotoğraf

Belgeleri tamamladığınızda, kabul mektubunu size göndereceğiz.

BAŞVURU FORMLARI İÇİN LÜTFEN TIKLAYINIZ

Aşağıdaki belgeleri Lokman Hekim Üniversitesi’ne gelirken yanınızda getirmelisiniz!

  • Öğrenim Sözleşmesinin kopyaları (Hareketlilik Öncesi ve Hareketlilik Sırasında)
  • Transkript (Üniversiteniz tarafından verilen)
  • Pasaport
  • 2 adet vesikalık fotoğraf

VİZE ve OTURUM İZNİ

Erasmus öğrencileri, Türkiye’ye gelmeden önce ülkelerindeki en yakın Türkiye Büyükelçiliği veya Konsolosluğundan Öğrenci Vizesi almalıdır. Vize için başvuru tarihinden en az iki ay önce başvuru yapılması önerilmektedir.

Türkiye’ye girdikten sonra, öğrencinin gelişinden sonraki bir ay içinde yerel makamlar tarafından yapılan başvuru ile İkametgah tezkeresi alınmalıdır.

Oturma izni için başvuruda bulunacak web sitesi: TC İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Genel Müdürlüğü: https://e-ikamet.goc.gov.tr/

Önlisans, Lisans, Yüksek Lisans veya Doktora derecelerinde bir öğrenciyseniz, Öğrenci oturma izni türüne başvurmanız gerekir.

İkamet İzni başvurusu için ihtiyacınız olacak belgeler;

  1. Orijinal Pasaport
  2. JPEG formatında fotoğraf.
  3. Geçerli Sağlık Sigortası
  4. Aktif Türk Cep Numarası

Başvurunuzu tamamladıktan sonra gerekli belgeleri doldurmanız istenecektir.

*Oturma İzni Başvuru Formu (yabancı ve / veya yasal temsilcisi tarafından imzalanmalı)

*Pasaport veya orijinal ve pasaport yerine geçen belgenin fotokopisi (kimlik bilgileri içeren sayfalar ve fotoğraf ile işlenmiş sayfalar içeren sayfa)

Dört (4) adet fotoğraf (son 6 ay içerisinde beyaz arka plana ve biyometrik olmalıdır. Aile, özçekim, güncel olmayan veya siyah beyaz fotoğrafları sisteme yüklemeyin, aksi takdirde ikamet izin belgesi düzenlenemez!)

*Konaklama süresince mali kapasitenin yeterli ve düzenli olarak sağlanacağını belirten beyan (Başvuru Formunda beyan edilir. Müdürlük, destekleyici belgeler talep edebilir.)

*Geçerli sağlık sigortası (Sigorta süresi, öngörülen oturma izni süresini kapsamalıdır)

Önemli: Başvuru, öğrencinin Türkiye’ye gelişinden sonraki 30 gün içinde yapılmalıdır. Aksi takdirde, başvuru sahibinin öğrenci vizesi geçersiz sayılacaktır.

KONAKLAMA

Konaklama, öğrencinin isteği üzerine düzenlenebilir. Daha fazla bilgi için lütfen e-posta ile iletişime geçiniz. (erasmus@lokmanhekim.edu.tr)