X

وصول سريع

Söğütözü Mh. 2179 Cd. No: 6
444 8 548
مكتب العلاقات الخارجية MENU

Giden Öğrenci

Eklenme Tarihi: 25 December 2019

BAŞVURU

Başvuru için Genel Akademik not ortalamasının;

  • Lisans öğrencileri için 2.20/4.00,
  • Yüksek Lisans veya Doktora öğrencileri için ise 2.5/4.00 olması gerekmektedir.
  • Üniversitemizde yapılan yabancı dil sınavı sonucunda yeterli not alınması gerekmektedir.
  • Erasmus Programı için başvuracak öğrenciler, başvuracakları akademik yıl için geçerliliği olan ikili anlaşmaların kontenjanlarını göz önünde bulundurarak başvuruda bulunmalıdır.

Başvuru için Gerekli Belgeler:

  1. Erasmus Öğrencisi Başvuru Formu
  2. Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı’ndan ya da ilgili Enstitü Müdürlüğü’nden (lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencileri için) onaylı transkript,
  3. Yabancı Dil notunu gösterir belge.

(!) Başvurunun geçerli olabilmesi için tüm başvuru evrakları eksiksiz ve imzalı olarak teslim edilmelidir.

 

DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ

  • Genel Akademik Not Ortalamasının %50’si ile Yabancı Dil Puanının %50’si alınır. Bu puanların toplamı Nihai Puanı oluşturur.
  • Yerleştirmeler öğrencilerin tercihlerine göre Erasmus Öğrenci Seçim Komisyonu tarafından bu nihai puan üzerinden yapılacaktır.
  • Aşağıda verilen topladaki ölçütlere göre puanarda eksiltme ya da arttırma yapılabilecektir.
Ölçüt Puan
Genel Akademik Ortalama (CGPA) %50 (100 puan üzerinden)
Dil Puanı %50 (100 puan üzerinden)
Şehit ve gazi çocuklarına +15 puan
Engelli öğrencilere (engelliliğin belgelenmesi koşuluyla) +10 puan
Aynı öğrenim düzeyinde daha önce Erasmus+ Hareketliliğinden hibeli veya hibesiz yararlanmış olmak (Staj ve/veya Öğrenim) -10 puan
Vatandaşı olunan ülkede hareketliliğe katılma -10 puan
Daha önce seçilmiş olup mücbir sebep olmaksızın gerçekleşmeyen her faaliyet için (vazgeçme süresi içerisinde vazgeçenler hariç) -10 puan
Önceki dönemlerde gitmeye hak kazandığı halde sağlık sorunları vb. mücbir sebep dışında erken dönmek -10 puan
Aynı anda öğrenim ve staj hareketliliğine seçilmiş olması durumunda (öğrencinin tercihine göre hareketliliklerden birinden) -10 puan
Çift ana dalda öğrenim görüp her iki dalda da faaliyete başvurması durumunda (öğrencinin tercihine göre bir daldan) -10 puan
Yabancı dil sınavlarına başvurmasına rağmen sağlık sorunları vb. zorunlu nedenler dışında sınava girmeme -5 puan
2828 Sayılı Sosyal Hizmetler Kanunu kapsamında haklarında korunma, bakım veya barınma kararı alınmışöğrencilere +10 puan
Hareketliliğe seçilen öğrenciler için Üniversite Koordinatörlüğü tarafından hareketlilikle ilgili olarak düzenlenen toplantılara/eğitimlere/oryantasyonlara vb. mazeretsiz katılmama (öğrencinin Erasmus+ hareketliliğine tekrar başvurulması halinde uygulanır) -5 puan

 

(!) Tüm değerlendirmeler TC Avrupa Bakanlığı AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Türkiye Ulusal Ajansı’nın yayınladığı 2018 Dönemi Erasmus+ Ana Eylem1: Bireylerin Öğrenme Hareketliliği Yükseköğretim Kurumları için El Kitabı linkinde yer alan el kitabındaki kurallara göre yapılmaktadır.

 

SEÇİLDİKTEN SONRA

Tüm başvurular değerlendirilerek belirtilen takvime göre Üniversite Web Sayfasında seçilen öğrenciler ilan edilir. Seçim sonuçları için lütfen Web Sayfamızın Duyurular kısmını kontrol ediniz.
Erasmus + Ofisi sizi resmi olarak aday göstermek için ev sahibi üniversitenizle irtibata geçecektir. Bu mailin bir kopyası üniversite e-posta adresinize de gönderilecektir. Lütfen mailin gelip gelmediğini kontrol ediniz.

Daha sonra kabul için ev sahibi üniversitenin talimatlarını ve süreçlerini takip etmelisiniz. Gideceğiniz üniversitenin web sitesini dikkatle inceleyerek, bilgi paketini (information package) okuyunuz. Erasmus+ öğrencilerinin son başvuru  tarihlerini, ders programlarını, akademik takvimlerini eğer varsa doldurup göndermeniz gereken belgeleri dikkatlice inceleyiniz.

Gideceğiniz üniversitenin varsa başvuru formunu ve konaklama formunu doldurup, belirtilen yere sizden ne şekilde istendiyse (posta, faks, taranmış e-kopya) gönderiniz.Son başvuru tarihlerini (kurumdan kuruma değişiklik gösteren) karşılamanız gerektiğini unutmayın. Geç başvurular kabul edilmeyebilir.

Karşı kuruma başvurunuz sonucunda “Kabul Belgeniz” (Acceptance Letter) hazırlanacak ve size gönderilecektir. Kabul Belgeniz geldikten sonra (belgede karşı üniversitede bulunacağınız tarihler belirtilmelidir) Vize için hazırlanan “Confirmation Sheet” Dış İlişkiler Ofisi’nden alabilirsiniz.

“Öğrenim Anlaşması”nı (Learning Agreement) Bölüm Koordinatörünüz ile beraber doldurunuz. Her belgeyi önce siz daha sonra bölüm koordinatörünüz imzalamalı, daha sonra Erasmus Üniversite Koordinatörü imzası ve/veya kurum kaşesi için teslim edilmelidir. Belgelerinizi karşı üniversite tarafından imzalanıp onaylanması için karşı kurumun sizden istediği şekilde (fax/e-posta/posta) göndermeniz gerekmektedir. Karşı kurumun onayladığı belgenin Koordinatörlüğümüze e-posta ile göndermesi yeterlidir.

Pasaport ve Vize işlemlerini başlatınız. Vizeye başvurmadan önce geçerli bir pasaport sahibi olmak öğrencilerin sorumluluğundadır. Her ülkenin farklı başvuru prosedürleri vardır ve farklı belgeler gerektirir. Konsolosluktan Erasmus + öğrencileri için gerekli belgelerin listesini isteyin ve ayrıca oturma izni (gerekli olup olmadığı ve nereden alacağınız) hakkında bilgi alın. Öğrenci Vizesi ve oturma izni prosedürleri çok uzun sürebilir; öğrencilere değişim dönemlerine başlama tarihlerinden en az altı ila sekiz hafta önce başvuru işlemlerine başlamaları tavsiye edilir!

Dış İlişkiler Ofisi öğrenciye vize başvurusu için ihtiyaç duyacağı Erasmus + Değişim Programına katıldığını ve öğrencinin Ulusal Ajans tarafından tahsis edilen hareketlilik hibelerini alacağını belirten bir mektup sağlayacaktır;

Vadesiz bir Avro hesabı açtırınız. Hesap cüzdanınızın fotokopisini Dış İlişkiler Ofisi’ne teslim ediniz.

Vizenizi aldıktan sonra son kontrollerin yapılıp OLS sınavınızın tanımlanması ve sözleşmenizi imzalatmak üzere Dış İlişkiler Ofisi’ne uğrayınız. Öğrenciler, değişim başlamadan önce bu web sayfasının Belgeler bölümündeki tüm belgeleri göndermelidir. Öğrencilerin bu belgeleri göndermeden değişim için ayrılamayacaklarını, aksi takdirde değişim süreci geçerli olmayacaktır.

 

FİNANSAL SÖZLEŞME

 

Bir öğrenciye hareketlilik hibesi verilirse, öğrenci toplam hareketlilik hibesinin % 80’ini girmeden önce alacaktır. Gerekli tüm belgeleri sunmaları şartıyla öğrenciler, Lokman Hekim Üniversitesi’ne döndükten sonra hareketlilik hibelerinin kalan % 20’sini alacaktır. Öğrenci ayrılmadan önce, öğrencinin hibeyle birlikte gelen sorumlulukları kabul etmek için Erasmus + Ofisi tarafından tamamlanan bir Finansal Sözleşme imzalaması gerekir.

Mali sözleşmeyi imzaladıktan sonra, öğrencilerden Türkiye’den ayrılmadan önce Online Dil Sınavına girmeleri beklenecektir. (Hareketliliği tamamladıklarında, tekrar alacaklar.)

Ulusal Ajansın her ülke için sağladığı para miktarı farklıdır. 2019-2020 Akademik Yılı Hibeleri için;

 

Ülke Grupları Hareketlilikte Misafir Olunan Ülkeler Aylık Hibe Öğrenim (Avro)
1. ve 2. Grup Program Ülkeleri Birleşik Krallık*, Danimarka, Finlandiya, İrlanda, İsveç, İzlanda, Lihtenştayn, Lüksemburg, Norveç, Almanya, Avusturya, Belçika, Fransa, Güney Kıbrıs, Hollanda, İspanya, İtalya, Malta, Portekiz, Yunanistan, 500
3. Grup Program Ülkeleri Bulgaristan, Çek Cumhuriyeti, Estonya, Hırvatistan, Letonya, Litvanya, Macaristan, Makedonya, Polonya, Romanya, Sırbistan, Slovakya, Slovenya, Türkiye 300

 

Giderken yanınıza aşağıdaki belgeleri almanız gerekmektedir.

  1. Pasaport ve fotokopisi
  2. Onay Belgesi (Confirmation Sheet), öğrencinin Erasmus+ öğrencisi seçildiğini, aylık alacağı hibe miktarını, gideceği üniversiteyi ve tarihlerini gösteren Türkçe ve İngilizce hazırlanan imzalı ve mühürlü belge.
  3. Kabul Belgesi (Acceptance Letter) ve fotokopisi: Misafir olunacak üniversite tarafından gönderilen ve öğrencinin Erasmus öğrencisi olarak o üniversiteye kabul edildiğini gösteren belgedir.
  4. Öğrenim Anlaşması (Learning Agreement) ve fotokopisi.
  5. Vesikalık fotoğraf
  6. Gidilen Üniversitede kaldığınız süreyi gösteren belge (Confirmation of Study Period). Bu belgeyi, web sayfamızdan indirip karşı üniversiteye gittiğiniz gün ve ayrıldığınız gün imzalatmalı ve mühürletmelisiniz.

 

HAREKETLİLİKTEN SONRA

Erasmus sürecinizi tamamladığınızda kalan hibenizi alabilmek için Dış İlişkiler Ofisi’ne teslim etmeniz gereken evraklar bulunmaktadır. Bu evrakların hareketliliğinizin bitiş tarihinden itibaren 30 gün içerisinde teslim edilmesi gerekmektedir. Lütfen aşağıda belirtilen evrakları eksiksiz olarak Dış İlişkiler Ofisi’ne teslim ediniz.

Duration sheet: Gidilen üniversitede kalınan süreyi gösteren belge. Bu belge karşı üniversiteye vardığınız gün ve ayrıldığınız gün ayrı ayrı imzalatılıp mühürlenmeli ve geri dönüşünüzde Dış İlişkiler Ofisi’ne teslim edilmelidir. Eksik imzalı veya mühürsüz belgeler kabul edilmeyecektir.

Transkript: Misafir olduğunuz üniversitede derslerden aldığınız notlarınızı gösteren belgedir. Bir kopya Dış İlişkiler Ofisi’ne, bir kopya da bölüm Erasmus+ koordinatörüne teslim edilmelidir.

Pasaport fotokopisi: Dönüş evraklarınızı teslim ederken ofisimize pasaportunuzu da getirmeniz gerekmektedir.

Karşı kurumdan aldığınız derslerin eşdeğerlik (akademik tanınma) işlemlerinin yapılabilmesi için transkriptinizi ve bölüm koordinatörünüzün istediği diğer belgeleri koordinatörünüze teslim ediniz.

İkinci OLS sınavı: Hareketlilik sonlandıktan sonra ikinci ve son kez zorunlu olarak tamamlanması gereken sınavdır. OLS sayfasına OLS sisteminde kayıtlı olan e-posta adresiniz ve mevcut şifrenizle giriş yaparak “Edit My Profile” sekmesinde gidiş-dönüş tarihlerinizi güncelleyerek sınavınızın aktif hale gelmesini sağlayabilir ve sınavınızı tamamlayabilirsiniz.

AB Anketi (Nihai Rapor): İlk 4 maddede gerekli belgeler ve işlemler tamamladıktan sonra AB Anketi e-posta adreslerinize gönderilecektir.  Faaliyetinizin tamamlanabilmesi için (akademik tanınma ve kalan hibeniz) gelen anketi kısa sürede bitiriniz.