LOKMAN HEKİM ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ 

BESLENME VE DİYETETİK BÖLÜMÜ BÖLÜM KOMİSYONLARI

Bölüm Akademik Kurulu

Prof. Dr. Ayla Gülden PEKCAN

Prof. Dr. Sevinç YÜCECAN

Doç. Dr. Ayhan DAĞ

Dr. Öğr. Üyesi Özlem BARAN

Dr. Öğr. Üyesi Gökçen DOĞAN

Öğr. Gör. Birgül DAĞ

Öğr. Gör. Cemaliye SÜT

Öğr. Gör. Nursena NAHYA (Raportör)

Arş. Gör. M. Enes KARTAL

Arş. Gör. Aybüke COŞKUN 

Öğrenci Temsilcisi

Bölüm Kurulu'nun Görevleri

1.  Bölüme bağlı lisans ve lisansüstü programların eğitim-öğretim uygulama ve araştırma faaliyetlerinin programlarını, araç, gereç ve fiziksel imkanlarından en etkin biçimde yararlanmak için gerekli planların ve iş birliği esaslarının hazırlanması konusunda görüş bildirir,

2.   Bölüm başkanının tespit edeceği gündemdeki konuları konuşmak üzere eğitim-öğretim yılı süresince ayda en az bir defa toplanır,

Bölüm kurulu, bölüm ile bölüme bağlı anabilim dalının eğitim-öğretim uygulama ve araştırma faaliyetlerinin programlarının, araç, gereç ve fiziksel imkânlarından en etkin biçimde yararlanmak için gerekli planların ve iş birliği esaslarının hazırlanması hususunda görüş bildirir. Bölüm kurulunun bu konularda hazırlayacağı öneriler, bölüm başkanının onayından sonra uygulanır.

Strateji Planlama ve Akreditasyon Komisyonu

Prof. Dr. Ayla Gülden PEKCAN

Prof. Dr. Sevinç YÜCECAN

Doç. Dr. Ayhan DAĞ

Dr. Öğr. Üyesi Özlem BARAN

Dr. Öğr. Üyesi Gökçen DOĞAN

Öğr. Gör. Birgül DAĞ

Öğr. Gör. Cemaliye SÜT

Öğr. Gör. Nursena NAHYA

Arş. Gör. M. Enes KARTAL

Arş. Gör. Aybüke COŞKUN 

Öğrenci Temsilcisi

Stratejik Planlama ve Akreditasyon Komisyonu'nun Görevleri

1.       Diğer komisyonların çalışmalarını SABAK-YÖKAK vb. beklentileri doğrultusunda yönlendirmek,

2.       Öz değerlendirme raporunun hazırlanmasını koordine etmek,

3.       Değerlendirme takımına sunulacak dokümanların hazırlanmasını koordine etmek,

4.       Bölüm faaliyetlerine ilişkin ölçme, değerlendirme ve öz değerlendirmeler kapsamında inceleme, anket ve benzeri yöntemler geliştirmek,

5.   Akademik Bölüm Kurulu gündemindeki ilgili konuları ölçme ve değerlendirme tekniklerine uygunluk açısından incelemek ve sürekli gelişme mantığı içinde Bölüm Kuruluna görüş belirtmek, iç ve dış değerlendirme çalışmalarını yürütmek ve kurumsal değerlendirme ve kalite geliştirme çalışmalarının sonuçlarını içeren yıllık bölüm değerlendirme raporunu diğer komisyonlarla iş birliği içinde hazırlamak,

6.         Fakülte kalite koordinatörlüğünde bölümü temsil etmek ve bu konuyla ilgili yapılması gereken işlemleri yürütmek,

Güncel şartlar ve gelişen teknoloji imkânlarına uyum sağlaması için gerekli olduğu öngörülen kısa, orta ve uzun vadeli önerileri tartışmaya açmak ve bölümde kurumsallaştırmayı sağlamaktır.

Kalite Komisyonu

Doç. Dr. Ayhan DAĞ

Dr. Öğr. Üyesi Özlem BARAN

Dr. Öğr. Üyesi Gökcen DOĞAN

Öğr. Gör. Cemaliye SÜT

Arş. Gör. Aybüke COŞKUN

Öğrenci Temsilcisi

Kalite Komisyonu'nun Görevleri

·         Birimin stratejik planı ve hedefleri doğrultusunda, akademik ve idari hizmetlerin değerlendirilmesi,

·         Kalitenin geliştirilmesi ve akreditasyon sürecinde yapılacak her türlü çalışmanın yürütülmesini sağlamak,

·         Birimin stratejik planı ve hedefleri doğrultusunda, akademik ve idari hizmetlerin değerlendirilmesi, kalitenin geliştirilmesi ve akreditasyon sürecinde yapılacak her türlü alışmanın yürütülmesini sağlamak,

·         Birim İç Değerlendirme Raporu’nu hazırlamak,

·         Birimde Kalite Yönetim Sistemi ile ilgili bağımsız değerlendirme kuruluşları tarafından yapılacak belgelendirme ve sonrası değerlendirme çalışmaları için gerekli hazırlıkları yapmak; bu kuruluşlara her türlü desteği vermek,

·         Kalite Komisyonu tarafından belirlenen usul ve esaslar doğrultusunda gerekli diğer çalışmaları yürütmektir.

Bölüm Eğitim Komisyonu

Prof. Dr. Ayla Gülden PEKCAN

Prof. Dr. Sevinç YÜCECAN

Doç. Dr. Ayhan DAĞ

Dr. Öğr. Üyesi Özlem BARAN

Dr. Öğr. Üyesi Gökçen DOĞAN

Öğr. Gör. Cemaliye SÜT

Arş. Gör. Aybüke COŞKUN 

Öğrenci Temsilcisi

Eğitim Komisyonu'nun Görevleri

1.       Bölümün lisans ve lisansüstü Programının müfredatını güncellemek.

2.       Akademik Bölüm Kurulu gündemindeki ilgili konuları müfredat uyumluluğu açısından incelemek,

3.       Ayrıca komisyon bölümün akademik, altyapı vb. çeşitli ihtiyaçları ile ilgili çalışmaları gerçekleştirmek ve Akademik Bölüm Kurulu gündemindeki ilgili konuları idari ve mali açıdan değerlendirmekle yükümlüdür. Bölüm faaliyetlerine ilişkin ölçme, değerlendirme ve öz değerlendirmeler kapsamında inceleme, anket ve benzeri yöntemler geliştirerek uygulamak,

4.       Program yeterlilikleri, ders kazanımları, ders içerikleri, öğrenci iş yükleri ve öğretim yöntemlerinin uyumunu denetlemek ve iyileşmesini sağlamak,

5.       Bölüm faaliyetlerine ilişkin yıllık iş akış planını ve faaliyet değerlendirme raporunu hazırlamak,

6.       Bölüm Akademik Kurulu gündemindeki ilgili konuları ölçme ve değerlendirme tekniklerine uygunluk açısından incelemek ve görüş belirtmek,

7.       Öğrenci anketleri ve Öğretim elemanları değerlendirme anketleri hazırlamak, uygulamak, değerlendirip ve sonuçları rapora dönüştürerek Bölüm Akademik Kuruluna sunmak,

8.       Bölüm Müfredat programının Çekirdek Eğitim programına uygunluğunu kontrol etmek ve düzenlemek,

9.       AKTS/ECTS Koordinatörlüğünü yapmak,

. Bölüm AKTS Bilgi Paketini her yarı yılbaşında kontrol etmek ve sorunlu bilgi paketlerini ilgili öğretim elemanı/anabilim dalı başkanı ile iletişime geçerek sorunun giderilmesini sağlamak.

Muafiyet ve İntibak Komisyonu

Doç. Dr. Ayhan DAĞ

Dr. Öğr. Üyesi Özlem BARAN

Öğr. Gör. Cemaliye SÜT

Muafiyet ve İntibak Komisyonu'nun Görevleri

1.       Bölüme kurumlar arası veya birim içi yatay geçiş yapan veya daha önce devam ettiği herhangi bir yükseköğretim kurumunda geçtiği dersleri kayıt yaptırdıktan sonra eşdeğerlerinin yerine saydırmak,

.  İsteyen öğrencilerin sınıf intibaklarını ve ders muafiyetlerini düzenlemek

Bologna Komisyonu

Arş. Gör. Aybüke COŞKUN

Bologna Komisyonu'nun Görevleri

- Ders bilgi paketinde yer alan derslere ait Bologna ders bilgi paketlerini gözden geçirmek ve gerektiğinde güncellenmesini sağlamak, 

- Ders bilgilerinin OBS’ye girilmesi işlemini tamamlamak ve derslerin içeriklerinin süresi içinde doğru olarak OBS’ye girildiğini kontrol etmek,

- Bölüm Bologna Komisyonu’nda alınan kararlar konusunda Bologna Koordinatörü’nü bilgilendirmek,

- Bologna Koordinatörünün düzenlediği toplantılara katılmak ve ilgili bilgileri bölüm öğretim üye ve elemanlarıyla paylaşmakla görevlidir.

Erasmus+ Koordinatörlüğü

Öğr. Gör. Nursena NAHYA

Erasmus+ Komisyonu'nun Görevleri

1.       Erasmus  öğrenci ve öğretim üyesi değişim programını yürütmek,

2.       İkili işbirliklerini artırmak,

3.        Ders uyumlarını ve geri dönen öğrencilerin ders geçme notlarının dönüşümünü gerçekleştirmek,

4.       Bu programdaki öğrencilerin problemlerine çözüm bulmaya çalışmak,

.  Değişim programları ile gelen öğrencilerin uyumu ve problemlerinin çözümüne katkı vermek, ilgili yazışmaları yapmak.

Kariyer Planlama ve Mezun İzleme Komisyonu

Dr. Öğr. Üyesi gökçen DOĞAN

Öğr. Gör. Nursena NAHYA

Mezun Öğrenci

Kariyer Planlama ve Mezun İzleme Komisyonu'nun Görevleri

1.       Üniversitenin stratejik planı ve hadefleri doğrultusunda, bölümün kariyer planlama hedeflerini hazırlamak ve akreditasyon sürecinde gerçekleştirilecek faaliyetlerin yürütülmesini sağlamak,

2.       insan kaynakları planları ile sistemin bütünleştirilmesi, kariyer yollarının belirlenmesi, kariyer bilgisinin artırılması için planların duyurulması, kariyer danışmanlığı yapılması, iş deneyimlerinin artırılması ve eğitim programlarının düzenlenmesini sağlamaktır.

3.       Bölüm mezunları ile iletişimi sağlamak,

4.       Web sayfasında mezun takip sistemini yönetmek,

5.       Mezunlar arasında iş birliği kurmak,

6.       Kamu ve özel sektörle iş birliğini geliştirmek,

7.       Mezunlarına iş alanları sağlayacak paydaş sayısını arttırmak ve konuyla ilgili süreçleri koordine etmek,

8.       İş hayatındaki yeni gelişmeleri takip etmek ve mezunlara bu alanda rehberlik faaliyetleri yürütmek

.  Ayrıca; Mezunlar ile iletişim halinde bulunarak, posta adresi, e-posta adresi, telefon numarası, faks numarası gibi bilgilerini toplayarak mezun sayfası oluşturmak ve mezunlardan geri bildirim almak.

Web Sayfası Komisyonu

Arş. Gör. M. Enes KARTAL

Web Sayfası Komisyonu'nun Görevleri

1.       Bölüm-öğrenci iletişimini kolaylaştırmak ve güçlendirmek,

2.       Teknolojinin kullanımının yaygınlaşmasını sağlamak,

3.       Bölümümüzde düzenlenen çeşitli organizasyon, faaliyet ve etkinliklerin duyurulmasını sağlamak,

. Akademik kadro,Komisyon, ders programı, ders bilgi paketleri hakkında  hitap edecek bilgileri verip bölümün tanıtımını sağlamak,

Tören Komisyonu  (Diploma/Beyaz Önlük)

Dr. Öğr. Üyesi Özlem BARAN

Arş. Gör. M. Enes KARTAL

Arş. Gör. Aybüke COŞKUN

Öğrenci Temsilci Seçim Komisyonu

Dr. Öğr. Üyesi Özlem BARAN

Öğr. Gör. Cemaliye SÜT

Öğrenci Temsilcisi

Sosyal Komite

Arş. Gör. Aybüke COŞKUN

Öğrenci Topluluk Danışmanı

Dr. Öğr. Üyesi Gökçen DOĞAN

Öğrenci Topluluk Danışmanı'nın Görevleri

1.       Topluluğun bütün faaliyetlerinde danışmanlık görevi yapar, topluluğun bölüm ve Rektörlük ile eşgüdümünü sağlar,

2.       Görevleriyle ilgili tüm mevzuata (Kanunlar, Kanun Hükmünde Kararnameler, Cumhurbaşkanlığı Kararnameleri, Tüzükler, Cumhurbaşkanı Kararları, Yönetmelikler,Genelgeler, Yönergeler) hâkim olarak iş ve işlemleri yapar,

3.       Öğrenci toplulukları kurulması için gerekli işlemleri Lokamn Hekim Üniversitesi Öğrenci Toplulukları Yönergesi’ne göre yürütür,

4.       Öğrenci toplulukları kurulması için gerekli belgeleri (topluluk tüzüğü, üye sayıları vb.) kontrol eder ve Öğrenci Toplulukları Komisyonu’nun onayına sunar,

5.       Öğrenci Toplulukları Komisyonunun onayı sonrasında, topluluk danışmanı ve topluluk başkanına gerekli defterleri teslim eder,

6.       Öğrenci topluluklarına danışman atanması ve değişikliğine ilişkin gerekli işlemleri yürütür,

7.       Öğrenci topluluğu faaliyetlerinin planlanması ve uygunluğu için topluluklardan alınan etkinlik takvimlerini ve içeriklerini öğrenci toplulukları komisyonunun onayına sunar,

8.       Öğrenci topluluklarından gelen talepleri Daire Başkanı’nın onayına sunar, gerekli görülen zamanlarda etkinlikler için malzeme ve destek (ulaşım, barınma vb.) sağlanması hususunda gerekli işlemleri yürütür,

9.       Birim faaliyetleri ile ilgili istatistiksel verileri hazırlar ve raporlar,

1.    Kurum içi ve dışı yazışmaların yapılmasını sağlar,

11.   Görev ve sorumluluklarını yerine getirirken planlayarak uygular ve uygulama esnasında gerekli kontrolleri yaparak, sonuca ulaşmaya engel olacak risklere karşı önlemleri alır,

12.    Bağlı bulunduğu yönetici veya üst yöneticilerin, görev alanı ile ilgili vereceği diğer işleri iş sağlığı ve güvenliği kurallarına uygun olarak yapar.

 

Klinik Uygulama Koordinatörlüğü

Dr. Öğr. Üyesi Özlem BARAN

Dr. Öğr. Üyesi Gökçen DOĞAN

Öğr. Gör. Birgül DAĞ

Öğr. Gör. Cemaliye SÜT

Arş. Gör. Aybüke COŞKUN

Öğrenci Temsilcisi

Klinik Uygulama Koordinatörlüğü'nün Görevleri

Komisyon, uygulamalı eğitim faaliyetlerinin planlanması, uygulanması ve koordinasyonundan sorumludur. Komisyon, bir başkan (öğretim üyesi kadrosunda), en az iki üye (en az öğretim görevlisi kadrosunda) ve dönem öğrenci temsilcisi olmak üzere en az dört üyeden oluşur.

Komisyon, mesleki uygulama sonunda elde edilen kazanımların ölçme ve değerlendirme işlemlerini yapar veya bu işlemi yaptırmak üzere sorumlu öğretim elemanının da yer aldığı alt komisyonlar oluşturabilir.

Mesleki uygulamalar Beslenme ve Diyetetik Bölümü Lisans programı komisyonu tarafından yönerge esaslarına uygun olarak düzenlenir.

Mesleki uygulamalar, her mesleki uygulama dersi için ayrı sorumlular tarafından yürütülür. Ayrıca, mesleki uygulama yapılan hastane / toplu beslenme yapılan devlet ve/veya özel kurumlar birim sorumluları da Komisyon ile iş birliği içinde çalışır.

Komisyon, mesleki uygulama dersleri için hazırlanmış ders bilgi paketlerinin uygulanmasını teminat altına alır, dersin yürütülmesini sağlar ve sürecin değerlendirmesini yapar.

Bu kapsamda;

a. Mesleki uygulama alanlarının program yeterliliklerine ve derslerin öğrenme çıktılarına uygunluğunun belirlenmesi

b. Mesleki uygulamaların program yeterliliklerinin kazanılmasına gerekli katkıyı verip vermediğinin izlenmesi

c. Öğrencinin ilgili mesleki uygulamaya özel görev, yetki ve sorumluluklarının belirlenmesi ve kliniklere, öğrencilere ve sorumlulara yazılı olarak bildirilmesi

d. Mesleki uygulamalar öncesi oryantasyon eğitimlerinin yapılmasının sağlanması

e. Mesleki uygulamalarla ilgili düzenli aralıklarla toplantıların planlanması, iç ve dış paydaşlardan geri bildirimlerin alınması ve PUKÖ (planla, uygula, kontrol et, önlem al) döngüsünün işletilmesinin sağlanması

f. Uluslararası mesleki uygulama öğrenci hareketliliği olanakları konusunda Erasmus+/Mevlana, Farabi koordinatörlükleri ile iş birliği içerisinde bilgilendirme ve yönlendirme yapılmasında görev alır.

Bölüm Laboratuvar Koordinatörlüğü


Prof. Dr. Gülden PEKCAN

Prof. Dr. Sevinç YÜCECAN

Dr. Öğr. Üyesi Özlem BARAN

Öğr. Gör. Cemaliye SÜT

Arş. Gör. Aybüke COŞKUN

Arş. Gör. M. Enes KARTAL

 

Fakülte Eğitim Komisyonu Temsilcisi

Dr. Öğr. Üyesi Özlem BARAN

 

FÖDEK

Doç. Dr. Ayhan DAĞ

Dr. Öğr. Üyesi Özlem BARAN

Öğr. Gör. Nursena NAHYA

Arş. Gör. M. Enes KARTAL

 

 

Giriş Yap Lokman Hekim Online