

Ses Ve Diksiyon Eğitim Programı
Üniversitemiz
- Hakkımızda
- Genel Bilgi
- Misyon ve Vizyon
- Değerlerimiz
- Kurucu Vakıf
- Tanıtım Kataloğu
- Galeri
- Video Galeri
- Kurumsal
- Mevzuat
- Rektörlüğe Bağlı Birimler
- İş Akış Şemaları
- Logomuz
- Stratejik Plan
- Bağış
- Organizasyon Şeması
- Yönetim
- Mütevelli Heyeti
- Rektörlük
- Genel Sekreterlik
- Üniversite Senatosu
- Üniversite Yönetim Kurulu
- İdari Birimler
Tarih: 25.03.2022

- Doğru ses ve nefes sayesinde doğru sesler çıkarır.
- Türkçenin ses özelliklerini, seslerin boğumlanma noktalarını (çıkaklarını) bilir ve bu sesleri doğru telaffuz eder.
- Ünlülerin söyleniş özelliklerini bilir ve doğru telaffuz eder.
- Tonlama ve vurguları doğru ve yerinde yapar.
- Beden dili ile etkili konuşmayı destekler.
- Konuşmayı planlar, mantıklı ve kurallı konuşur ve etkileyici anlatır.
- Sunum tekniklerini resmî ve sosyal protokol kurallarına göre kullanır.
- Topluluk önünde ve kamera karşısında doğru ve etkili konuşur.
- Doğru ve etkili konuşmaya duyulan ihtiyaç. Konuşmanın bu özelliklere sahip olabilmesi için ölçütler. Doğru ve yanlış örnekler, uygulamalar (Öğrenicilerin söyleyiş özelliklerinin tespiti).
- Doğru nefes ve ses alıştırmaları.
- Türkçenin fonetik yapısı ve kuralları.
- Türkçeye özgü tonlama, vurgu ve diğer bürün özellikleri.
- Ünlü ve ünsüzlerin boğumlanma (çıkak) yerleri, alıştırma ve uygulamalar. Ünlü ve ünsüz uyumları kuralları. Ses olayları (Benzeşme, türeme, düşme, ulama...) Örnekler ve uygulamalar.
- Konuşma sırasında sıkça yapılan yanlışlar. Hazırlıksızlık, plansızlık, duygu kontrolü (aşırı heyecan, korku, telaş), konuşma hızını ayarlayamama, yanlış nefes, ses yutma, konuşma bozuklukları... Örnekler, çözüm önerileri, uygulamalar.
- Anlatım teknikleri ve üslup üzerine alıştırmalar.
- Anlatım teknikleri ve üslup üzerine alıştırmalar.
- Doğru ve etkili konuşma için ön hazırlık. Fiziksel şartlar, Beden dili. Kişisel bakım ve zarafet.
- Doğru ve etkili konuşma için ön hazırlık. Bilimsel donanım ve planlı hazırlık. Stres ve zaman yönetimi.
- Topluluk önünde ve mikrofonda konuşma kuralları. Selamlama, sunuculuk ve takdim.
- Basın-yayın kuruluşlarında en çok yapılan hatalara örnekler ve bu yanlışların incelemesi. Yanlışı fark edebilme. Örnek şiir, makale, haber okuma alıştırmaları.
- Değerlendirme, Yaygın Eğitim Kurumları Yönetmeliği esaslarına göre;
- Kursiyerin kendi kendine yaptığı tüm öğrenim faaliyetler,
- Kursiyerin performansına dayalı olarak gerçekleştirilecek sınavlar,
- Kursiyere kurs sonunda yapılan uygulamalı sınavlar, 100 puan üzerinden değerlendirilir.
- Değerlendirme; ders eğitmeni tarafından yazılı, sözlü, uygulamalı sınavlar veya varsa ödev ya da projelere göre yapılır. Birden fazla sınav şekli ile sınavı yapılan dersin puanı veya notu, bu sınavların aritmetik ortalaması ile belirlenir. Bu puan veya not, kursun başarı puan ya da notu olarak değerlendirilir.
- Programların özelliğine göre sınavlar ve başarı değerlendirmesi bilişim teknolojisi kullanılarak da yapılabilir.
- Kursiyerlerin sağlık durumları veya bedensel engelleri nedeniyle bazı derslerdeki sınavlar, durumlarına uygun sınav yöntemiyle yapılır.