

Göçmenlik Konuları
Vize
Türkiye'ye öğrenim görmek üzere gelecek öğrencilerin kendi ülkelerindeki en yakın Türkiye Cumhuriyeti Konsolosluğundan öğrenci vizesi alabilirler. Öğrenci vizesi işlemleri zaman alabileceğinden, üniversiteden kabul mektubunuzu alır almaz öğrenci vizesine başvurmanız önemlidir. Vatandaşı olduğunuz ülkeye uygulanan Türkiye Cumhuriyeti vize rejimini Türkiye Cumhuriyeti Dışişleri Bakanlığı web sitesinden öğrenebilirsiniz.
Vatandaşı olduğunuz ülkeye uygulanan Türkiye Cumhuriyeti vize rejimini Türkiye Cumhuriyeti Dışişleri Bakanlığı'ndan öğrenebilirsiniz: https://www.mfa.gov.tr/default.tr.mfa
Oturum Başvurusu
Lokman Hekim Üniversitesi’ne kaydolan tüm uluslararası öğrenciler, kayıt tarihinden itibaren 10 gün içinde e-ikamet.gov.tr üzerinden öğrenci ikamet izni başvurusu yapmalıdır.
İçişleri Bakanlığı ve Yükseköğretim Kurulu arasında imzalanan yeni protokole göre, üniversiteler ikamet izni başvuru evraklarını toplayacaktır.
Öğrenciler, ikamet izni belgelerini üniversiteye teslim etmeden önce Göç İdaresi’nde parmak izi vermek zorundadır. Parmak izi işlemi için gereken belgeler şunlardır:
• e-ikamet.gov.tr adresinden doldurulmuş Çevrimiçi Başvuru Formu.
• Çevrimiçi başvuru formu, öğrenci belgesi ve pasaport ile birlikte herhangi bir Göç İdaresi Ofisi’ne gidilerek parmak izi işlemi yapılabilir. Bu işlem için randevu alınmasına gerek yoktur.
İlk Kez Öğrenci İkamet İzni Başvurusu için Gerekli Belgeler |
---|
İkamet izni kayıt/başvuru formu (öğrenci tarafından ıslak imzalı şekilde) |
Pasaport ya da pasaport yerine geçen belge (aslı görüldü şeklinde) |
Öğrencilik durumunu gösterir belge |
4 adet biyometrik fotoğraf |
Geçerli sağlık sigortası (GSS ya da ikamet izni talep süresini kapsayan özel sağlık sigortası) |
Kalacağı adres bilgilerini gösterir belge |
-Kendi evinde kalıyorsa, tapu fotokopisi (uzatma başvurularında “yerleşim yeri belgesi ve fatura” yeterlidir) |
-Kira sözleşmesi ile kalıyorsa, kira sözleşmesinin noter onaylı örneği |
-Otel vb. konaklama yerlerinde kalınıyorsa, bu yerlerde kalındığına dair belge |
-Öğrenci yurtlarında kalınıyorsa, yurtta kalındığına dair belge |
-Destekleyici yanında kalınıyorsa, yanında kaldığı kişinin noter onaylı taahhüdü (Destekleyici evli ise ayrıca eşinin de noter onaylı taahhüdü) |
İkamet izni belge bedelinin ödendiğine dair makbuz |
18 yaşından küçük yabancılar için; vize muafiyetiyle ya da farklı amaca yönelik vizeyle gelenler için; veli/vasi bilgisini içeren belge ve muvafakatname |
Oturum İzni Uzatma Başvurusu |
---|
İkamet izni kayıt/başvuru formu (öğrenci tarafından ıslak imzalı şekilde) |
Pasaport ya da pasaport yerine geçen belge (aslı görüldü şeklinde) |
Öğrencilik durumunu gösterir belge |
4 adet biyometrik fotoğraf |
Geçerli sağlık sigortası (GSS ya da ikamet izni talep süresini kapsayan özel sağlık sigortası) |
Kalacağı adres bilgilerini gösterir belge |
-Kendi evinde kalıyorsa, tapu fotokopisi (uzatma başvurularında “yerleşim yeri belgesi ve fatura” yeterlidir) |
-Kira sözleşmesi ile kalıyorsa, kira sözleşmesinin noter onaylı örneği |
-Otel vb. konaklama yerlerinde kalınıyorsa, bu yerlerde kalındığına dair belge |
-Öğrenci yurtlarında kalınıyorsa, yurtta kalındığına dair belge |
-Destekleyici yanında kalınıyorsa, yanında kaldığı kişinin noter onaylı taahhüdü (Destekleyici evli ise ayrıca eşinin de noter onaylı taahhüdü) |
İkamet izni belge bedelinin ödendiğine dair makbuz |
18 yaşından küçük yabancılar için; vize muafiyetiyle ya da farklı amaca yönelik vizeyle gelenler için; veli/vasi bilgisini içeren belge ve muvafakatname |
PTT UETS (Ulusal Elektronik Tebligat Sistemi) |
Zorunlu Sağlık Sigortası
Türkiye’deki güncel düzenlemelere göre, uluslararası öğrenciler en az bir yıllık süreyle sağlık sigortası yaptırmak zorundadır.
Zorunlu sağlık sigortası aşağıdaki durumlar için gereklidir:
• Üniversite kaydı yapmak.
• Üniversite kaydınızı yenilemek.
• Oturma izni almak.
• Oturma izni süresini uzatmak.